duminică, 8 decembrie 2013

Ardei grasi si capiati

Datorita ardeilor grasi m-am apucat sa studiez ce si cum este cu gradinareala.
Acum 4 ani cand am inceput sa gradinarim,eu nu am vrut ,dar sotul meu care este fan salate de rosii cu ardei si castraveti,vroia sa aibe la indemana legumele lui preferate,asa ca vrei,nu vrei,ne-am apucat de treaba.
A luat rasaduri de la piata ,de toate,dar la ardei in special ardei gras.
Toate bune si frumoase pana cand au inceput sa apara roadele,la celelalte a iesit cam ce trebuia,dar la ardei gras/capia a iesit orice numai ardei gras nu.
Din peste 100 de fire puse daca au fost 10-15 cu ardei gras / capia,in rest tot felul de aratari de ardei iuti si capiati amarati.
Asa ca ne-am pus sa facem noi rasadurile,barem stim ce ar trebui sa iasa,iar daca nu iese, este greseala noastra.
In ceilalti ani am ales ardeii capia Ureche de elefant rosu,sunt extraordinari de productivi,daca ar avea vreme buna mai mult timp ar rodii in prostie.
Ce greseala am facut din cauza lenii,ca nu i-am palisat cum trebuie si multe crengi se rupeau datorita greutatii ardeilor.
Anul asta pe langa ardeii capia Ureche de elefant rosu,am mai experimentat ardeiul gras California Wonder rosu,ardei gras Galben Superior si ardei gras Chocolate.
Mi s-au lungit urechile pana am mancat din ei ,dar a meritat asteptarea,
sunt super incantata de ce a iesit ,mai ales de cel galben/portocaliu si cel chocolate.
Pe langa ca aratau grozav prin gradina,au rodit foarte bine,iar la gust sunt o nebunie.
Cei care nu au apucat sa se coaca i-am adunat inainte de bruma in ladite si i-am tinut in camara,se coc pe indelete,unii se mai strica,dar am ardei si acum.
Ardeii i-am plantat pe solele unde era ceapa si usturoiul,pana ei au crescut am mancat ceapa si usturoiul.
Pe parcele am lasat in voia lor galbenelele,iarba grasa,balsamine,menta,nalba de gradina,in plus am plantat pe margini busuioc,cimbru,craite.
Ardei capia Ureche de elefant rosu
Ardei gras California Woander rosu
Ardei gras Chocolate
Ardei gras Galben superior
Sufleteii patruland

Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!

4 comentarii:

  1. Mihaela, ardeii ureche de elefant am avut si eu si sunt grozavi, se lungesc de nu se mai termina si rodesc pana tarziu in toamna, au un gust foarte bun, mirosul iti ramne in nari. Am luat si eu Ciocolata aceea si abia astept sa-l pun la treaba in primavara. Felicitari pentru gradina ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa fi incantata de ardeii grasi chocolate,dar sa ii pui si pe cei galbeni-portocalii,sunt super gustosi si arata asa bine in gradina.
      Ma uitam ca gradinarii profesionisti nu cultiva genul asta de ardei grasi,dar supermarketurile ii vand din plin si la niste preturi de te ia ameteala,deci cautare este...
      Numai bine!

      Ștergere
  2. Foarte frumosi felicitari.
    Eu anul asta nu am gasit seminte de ardei ureche de elefant si am emotii ca am luat unul Alexandru.
    Tu de la ce firma cumperi semintele ?
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt buni si aia,dar U.Elefant imi plac mai mult sunt mai carnosi,dulci si foarteee productivi,acum sunt si de culoare galbena.
      Acum sunt fan ardei gras chocolat si galben,arata super in gradina si in mancaruri/salate si foarte gustosi.
      Seminte gasesti in magazinul meu
      http://gradinahobby.blogspot.ro/
      Numai bine!

      Ștergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!