marți, 21 august 2012

Super fructul Aronia melanocarpa nero.

Anul trecut am facut cunostiinta cu Aronia melanocarpa nero.
In primavara prietenul nostru ne-a adus cativa butasi de Aronia spre vanzare ,
am plantat cativa in gradina si la camp in vie.
In aprilie era plin de buchete de flori ,au un miros placut
 in august deja este mai vanjos si fructele incep sa se coaca

Se dezvolta frumos au facut cativa ciorchini.Arata ca afinele putin mai mari ,
dar la gust seamana cu porumbele,astringent.
 Aici sunt detalii si foto.
Video cu ferme de Aronia:
Ferma Aronia

Ferma Aronia,produse din Aronia...
La inceput nu mi-a placut,am cautat pe net ce si cum despre Aronia,am gasit ceva informatii,
in Romania este foarte putin cunoscuta ,mai mult in Bulgaria,Ungaria,Germania este apreciata.
Avand fructe din belsug aduse din Bulgaria,
in mare au fost facute suc,
dar am cautat sa vad cum mai pot sa conserv Aronia .
Am testat intai o cantitate mica ,rezultatul a fost groaznic,aspru si fara gust.
Apoi am facut cateva combinatii si a iesit ceva super.
Deci:
-fructele ca atare sunt astringente si nu se pot papa .
-congelate devin mai comestibile
-uscate sunt grozave in musli,prajituri.,paine
-am facut dulceata in vin rosu cu ghimbir si menta,
-alte combinatii ,cu zmeura,piersici,visine +ghimbir si menta.
-din boasca de la suc am facut vin in combinatie cu struguri,ceva super,o culoare de invidiat,iar din prastina a iesit o tuica  grozava si o culoare faina.
-este un colorant de temut,o culoare superba,toate vasele din plastic mi le-a patat,mainile le-am curatat dupa multe zile de spalari.
 -mama soacra a pus in paine boasca uscata,ii da un gust grozav.
-o parte din vin am facut otet.
-suc
Dulceata de aronia













Aronia vidata
Vin aronia,are o culoare si un gust super,super.
















Pentru sanatate este de preferat a se consuma fructele uscate,congelate,suc ,pudra,vin,
iar pentru placere, dulceturi ,prajituri.
Astept sa-i vad maturi ,sunt niste arbusti ornamentali foarte frumosi.

Toate detaliile le  gasiti aici
http://gradinahobby.blogspot.ro/search/label/Aronia%20melanoncarpa%20nero

nu mai raspund la mesaje de genul :vreau detalii,cat costa,etc,
consider ca nu va intereseaza ,
am postat tot ceea ce trebuie stiut despre Aronia in material si in linkurile din material,
cei interesati imi trimit email cu comanda,numele si adresa.


Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!


65 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Da,ii mai zice si scorus negru.
      Am vazut ca ai si tu in gradina,ai tai cati ani au ?

      Ștergere
  2. Al meu (ca unu am, dar abia astept sa-l inmultesc) are abia trei anisori... Da, e un fruct grozav

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Daca ai prin butasi,ca vita de vie.
      De vanzare
      http://rami86.sunphoto.ro/De_Vanzare
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  4. Cand ati primit butasii de aronia aveau radacini sau erau butasi ca la vita de vie?Intreb pt. ca la Indagra am gasit pe cineva care imi spunea ca aronia se inmulteste numai in vitro,nu din seminte sau butasi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Butasii mei sunt obtinuti in vitro.
      De butasit se pot si normal,dar este cu risc crescut de boli.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  5. Si în vitro ce îi fac aia ?
    Ce anume îi fac in vitro ( laborator ) ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite cum este in vitro
      https://sites.google.com/site/vitroscdpcluj/cover-page
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
    2. Buna,imi trimiti mesaj cu adresa ta si comanda, pe adresa de email
      rmonilife86@gmail.com
      Coletul este cu plata ramburs si il trimit prin posta.
      Poti vedea ce mai am de vanzare si accesand sus in pagina imag.De vanzare.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  6. Ma gandesc la o mai veche forma de conservare si consum ,evident. Strivite si amestecate cu miere de albine(care conserva natural si catina si multe altele),mai ales daca spuneti ca sunt greu de consumat ca atare,fiind amare.. Daca puteti sa-mi trimiteti si reteta de dulceata. Alte sfaturi,eventual. Deasemenea despre modul de folosire al fructelor goji. Am facut azi o comanda de arbusti de la dvs. Va urez sa infloreasca afacerea dvs.si sa va ajute Dumnezeu in toate. Dr.Banu Daniela,Ghidigeni,Jud.Galati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Daniela!
      Se pot face si cu miere,asa sunt grozave.
      Noi am incercat diverse metode,am observat ca dupa ce au fost congelate nu mai erau asa astringente,ele nu sunt amare,sunt astringente,iti fac gura punga,daca ai mancat porumbe,cam asa sunt dar nu au sambure.
      Dulceata am facut-o simpla sau in amestec cu alte fructe,eu le fac ochiometric,la gust.
      Aronia,apa sau vin rosu/must,cat sa le acoperi de 1 deget,zahar,cuisoare,ghimbir(o buc.cam cat un cartofel,sau dupa gust daca vrei un pic mai aromat/picant pui ceva mai mult,zeama de la 1-2 lamai,vanilie.
      Nu folosesc gel fix sau conservanti,o pun fierbinte in borcane si in paturi cel putin doua zile.
      Am congelat ceva ,este buna pentru prajituri.
      Uscata inca nu am facut decat boasca de la suc am uscat-o si o pun la ceai,iar mama soacra pune in paine,este foarte aromata.
      Am sa-ti pun o punga sa vezi.
      Cu celelalte fructe am combinat juma juma sau depinde de ce cantitati aveam in acel moment.
      Asa cum ti-am mai zis eu le fac ochiometric,dupa gust.
      Goji fructe inca nu am ,am cumparat doar ceva ca sa vad cum sunt,deabea astept sa am productie si de goji.
      Stii cum este,experimentand vedem cum este mai bun.
      Normal pentru tratament este indicat in stare cat mai naturala,ai vazut sucul presat la rece?este extraordinar.
      Suc_Aronia
      Maine iti pun coletul la posta.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  7. Buna ziua,
    as dori sa comand citiva arbusti de aronia , de preferat
    de 2 sau 3 ani.
    Va rog sa-mi comunicati conditiile: pret , transport
    Adresa de email : stefannaicul@gmail.com
    Lucian

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,
    Sunt si eu interesat de arbusti aronia;
    Va rog,comunicati pretul si cond. de transport pe adresa de email:ddav55@yahoo.com
    Va multumesc,
    Dorin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,ti-am trimis email.
      Detalii ,foto gasesti si pe
      http://gradinahobby.blogspot.ro/
      http://rami86.sunphoto.ro
      Numai bine!

      Ștergere
  9. Buna ziua, sunt interesata de pretul arbustilor aronia si conditile de transport daca ati putea sa mi le transmiteti pe adresa de email les_iulia@yahoo.com ... va multumesc anticipat, Iulia.

    RăspundețiȘtergere
  10. buna ziua! As dori butasi de aronia si goji ! Va rog o oferta de pret la adresa sofica22@yahoo.com !Ozi buna !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,ti-am trimis email.
      Numai bine!

      Ștergere
    2. Imi pare rau dar nu am primit email ! Se mai poate trimite ?
      Multumiri !

      Ștergere
  11. Buna ziua
    Sunt interesat de pretul arbustilor aronia si conditile de transport daca ati putea sa mi le transmiteti pe adresa silviusmarinescu@gmail.com
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua,
    Sunt interesat de pret si modalitate de transport, arbusti aronia cu fructe negre.Astept informatii pe mpetricas@rdslink.ro.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua,
    M-ar interesa 2, 3 arbusti aronia cu fructe negre, daca nu este prea devreme acum pentru plantare. Daca nu este prea devreme, va rog sa-mi comunicati pretul si modalitatea de transport pe adresa rodica.somlea@yahoo.com
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Detalii sunt in linkul din mat.
      Ti-am trimis email.
      Numai bine!

      Ștergere
    2. As dori si eu 4 aronia si 2 goji. Astept informatii pe fenesanrodica@yahoo.com.
      Multumesc

      Ștergere
  14. Buna ziua,

    Ma intereseaza daca mai aveti disponibili 2 butasi de Aronia si un Diospyros kaki. Imi puteti trimite pe iustin.stan@gmail.com disponibilitate, pret, transport?

    Multumesc,
    Iustin

    RăspundețiȘtergere
  15. buna ziua
    doresc si eu cateva detalii despre pret si conditiile de livrare ptr aronia. adresa mea de mail este i_a12@yahoo.com
    multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  16. buna ziua !
    as dori si eu detalii despre arbustii de aronia si goji de 2-3 ani,pret si conditii de crestere optima
    florin.s.vasile@gmail.com
    multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  17. Sarut mana,
    va rog frumos sa-mi spuneti cati arbusti de aronia de 2-3 ani ati putea sa-mi vindeti si la ce pret?
    Conditii de plata si livrare, va rog.
    Cate kg de fructe se pot culege de pe un arbust (de 3 ani) dupa un an de crestere (deci in al 4-lea an)?

    Va multumesc anticipat.

    eugenstramaturaru@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua . sunt un pensionar din mures > vreau sa infintez o plantatie de aronia la schimb cu un salon de coafura dotat si utilat cu mobilier profesional marca Ceriotti ( aprox 4400euro) coafura,frizerie,manichiura pedichiura,masaj.Sau paulownia daca este mai cautata.
    am anuntul pe mercador
    http://mercador.ro/oferta/vand-firma-coafura-IDxuHq.html
    ..undeva in sighisoara comuna Archita vreau sa infintez plantatia. Asta si pentru ca avand un handicap(laringe extirpat din cauza de cancer laringian) vreau sa folosesc si eu pentru tratament personal fructele in amestec cu miere. Va sunt f recunoscator daca ma ajutati> va doresc sanatate multa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,eu nu am cum sa te ajut,decat sa las mesajul tau ,poate il vede cineva interesat.
      Numai bine!

      Ștergere
  19. Buna seara, Doresc si eu cateva detalii despre pret si conditiile de livrare ptr aronia. adresa mea de mail este sirbulescuemil@yahoo.com Este prea tarziu pentru plantat ? Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua.Mar interesa 2 arbusti aronia cu fructe negre si cam ce spatiu le este necesar pentru a se dezvolta normal(nu prea am spatiu mult,dar as putea sa mai renunt la ceva plante din jurul lor).Adresa de email:bucurgheorghe56@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna as dori si eu 2 plicuri cu seminte de lemnograss . Ciursa steluta sat probota oras dolhasca jud suceava nr 439
    tel 0740233188
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua, as dori niste informatii despre Aronia: pret pentru puieti de 2 si 3 ani, livrare, etc.
    Multumesc
    sorinsimicorescu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna ziua, ma numesc Cristina Pop si sunt din Cluj Napoca as dori daca se pate sa ami dati un pret pentru arbustii de aronia la 2 3 ani si cateva detalii despre plantarea lor.Ma puteti contacta e-mail ristea_art@yahoo.com.Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,ti-am trimis email,sa te uiti si in spam daca nu este la mesaje primite.
      Numai bine!

      Ștergere
  24. buna ziua,vreau sa cumpar 10 butasi de aronia la 2-3 ani puteti sa-mi trimiteti colet? astept raspuns la adresa:costeldragu_318@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  25. Trimiteti-mi va rog si mie un email cu aronia .
    M-ar interesa si seminte de salcam japonez , alti arbusti .
    Multumesc.
    iioncami@yahoo.com.

    RăspundețiȘtergere
  26. imi pare rau dar mi-au blocat contul pe yahoo puteti sa-mi lasati un mesaj la 0721026974?

    RăspundețiȘtergere
  27. adresa era costeldragu....eu vreu sa cumpar 10 bc.

    RăspundețiȘtergere
  28. as dori o oferta de pret pentru aronia , precum si detalii de crestere , productie la hectar la adresa lacrima_huldusan@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,detalii gasesti in mat.si in linkurile din mat.
      Numai bine!

      Ștergere
  29. Buna ziua,

    As dori o oferta de pret pentru arbustii de aronia si goji, la adresa de e-mail : lavinia_marcu2001@yahoo.com
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,detalii ai in materialul de pe blog,trebuie doar un clik.
      Numai bine!

      Ștergere
  30. Buna ziua.. As dori sa comand 2 exemplare de goji si 2 de aronia...sunt din jud. Suceava mai exact Gura Humorului, o zona de munte..si as dori sa stiu daca se adapteaza in zona noastra, si daca nu e prea tarziu ca perioada de plantare..multumesc...rotaruoty@yahoo.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Aronia vine din Canada si este cultivata de foarte multa vreme in Rusia,Polonia,Ungaria,astea fiind tari cu o clima mai rece ca la noi,asa ca la noi Aronia se simte foarte bine ,nu este pretentioasa,ii trebuie doar soare si dragoste de la cel in curtea cui a poposit,iar ea te va rasplati cu frumusete din primavara pana toamna tarziu si multa sanatate in fructe.
      Pentru comenzi imi trimiti email cu comanda,numele si adresa,detalii ai in material pe blog si in linkurile din el,trebuie doar un clik.
      Arbustii cu radacina nuda se pot planta pana la jumatatea lui mai ,cei in ghivece se pot planta tot timpul anului.
      Numai bine!

      Ștergere
  31. Buna ziua !
    Ma intereseaza si pe mine niste arbusti de Aronia 3/10 buc de 2/3 ani , cu niste detalii suplimentare ( pret,plata,livrare) Adresa de mail: eugen525@yahoo.com

    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,ti-am trimis email,sa te uiti si in spam daca nu este la mesaje primite.
      Numai bine!

      Ștergere
  32. Buna ziua,
    Sunt interesat de pret si modalitate de transport, arbusti aronia cu fructe negre.Astept informatii pe madalinalecsa@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua, ma intereseaza si pe mine niste butasi de aronia. Sunt si de 2 si de 3 ani ? Adica nu mai trebuie sa astepti 2 ani sa intre pe rod?
    La ce pret sunt si ce taxe de transport sunt pana in zona Jud Alba?
    Stiti ceva detalii si despre desfacere?
    Ma intereseaza pentru jumatate de ha sau chiar un ha in functie de pret.
    Va multumesc si astept raspuns pe mail : hribalpaul@gmail.com
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!