joi, 10 noiembrie 2011

Experiente noi in ale gradinaritului.

De ceva ani am inceput sa mancam mai sanatos si sa -mi fac tot felul de conserve din legume cumparate din piata.
Anul trecut cand cu chiu ,cu vai ,au iesit ceva legume in gradina,
am mancat ,
am facut ceva conserve ,
in concluzie,
a fost interesant sa nu mai ma duc la piata, ci la doi pasi in gradina iar microbul a intrat in noi .
Peste iarna mai m-am documentat ce este cu gradinaritul si anul asta am inceput mai eficient .
In 2010 si in alti ani cand am mai incercat sa gradinarim ,cumparam de la piata rasaduri si o  mica parte ieseau bine ca soi,
in rest ,vai de mama lor ,
am vrut una si rezultatul era cu totul altul ,
asa ca am pus de facut  rasaduri,o experienta interesanta din care am invatat cate ceva.


Rasadurile puse in pahare si plimbate ba afara ,ba in casa ,a fost o adevarata tevatura ,ziua afara daca era soare ,noaptea in casa unde era mai cald,au fost destul de bine dar nu asa cum ar fi trebuit.
Rasadurile care le-am avut in rasadnita ,puse la 1 aprilie 2011 au fost mult mai dezvoltate si mai viguroase decat cele puse in diverse alte vase prin casa si plimbate .
Asa ca pentru la anu voi face rasaduri doar in rasadnita.
Cam asa aratau:




Ne-am facut un solar din ce mat. aveam noi ,am cumparat doar folia si cuie .
Solarul l-am facut in credinta ca rosiile nu vor mai fi manate ,
vor fi ferite de diverse intemperii nedorite,
dar nu a fost asa ,am observat ca singura diferenta solar-afara este ca poti manca putin mai devreme legume si toamna mai tarziu ,
atat,
in rest mare bataie de cap cu temperaturile ,inchide ,deschide ,pentru aerisire.
Au fost cateva vijelii de credeam ca nu va mai ramane nimic,oricum este o experienta interesana din care am invatat multe .


Cateva imagini  cum a iesit solarul:

Sincer,nu ma asteptam sa imi placa sa gradinaresc ,

dar asta este ,
omul cat traieste invata si isi mai schimba obiceiurile,
daca vrea.
Acum, nu mai stau la televizor si calculator asa mult ,

am facut schimb cu statul in gradina.
A fost si o economie in bugetul familiei destul de substantiala ,noi fiind  foarte mancaciosi de zarzaveturi .
Pana acum am tot mancat de la "piata" noastra ,gradina:
ceapa,usturoi,stevie,loboda,morcovi,spanac,
mirodenii : patrunjel,marar,leustean,tarhon,menta,busuioc 3 soiuri,cimbru,cimbrisor ,schinduf,telina.
Am avut din plin :castraveti  4 soiuri,dovlecei,fasole verde,fasole la metru,
rosii 7 soiuri,rosii cherry 3 soiuri,ardei kapia 2 soiuri,ardei iuti 3 soiuri,vinete,sfecla rosie,praz,varza,porumb de floricele,dovlecel la metru.
Am mancat la greu ,

am conservat si mai din greu ,
am donat mult,
am si vandut ceva ,
per total a fost un an foarte bun ,

neasteptat de bun,
neinchipuit de bun,
sincer nu credeam ca va iesi ceva
Am avut grija de gradina ,
udat
sapat
stropit
legat
copilit
cules
si cea mai grea din toate este lupta continua cu plantele necultivate care isi revendica locul ,
care nu prea inteleg ca nu mai au ce cauta in gradina noastra ,

au fost benefice doar ca au avut ce papa gainile de la mama soacra ,
asa a rezultat oua.
Singura care o tolerez si o las sa creasca in zone care nu incurca ,
este iarba grasa ,foarte buna, are multe proprietati .

Cam asta este in mare experienta din 2011 cu gradinaritul .
Aici am un album cu gradina si ce a rezultat :

http://rami86.sunphoto.ro/Gradina_noastra_2011


Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!


Mihaela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!