luni, 24 decembrie 2018

Gradina Magura in 2018

Anul 2018 a inceput ca o toamna tarzie,apoi a poposit un pic si iarna,dar rapid a intrat primavara,apoi brusc vara care a durat ceva mai mult,apoi timid a sosit toamna si tot timid un pic iarna.
Plantele aduse in gradina in ceilalti ani au inceput sa isi arate adevarata lor splendoare,unele chiar si-au depasit limitele in frumusete.
Am avut noi experiente,de exemplu bulbii de lalele,zambile,narcise,
irisi,hemerocallis,dalii,le-am plantat in ladite,ghivece,asa puteam sa le asezam unde vrem si sa schimbam mereu zona cu noi plante inflorite.
Anul asta am observat cum se dezvolta unele plante si unde le-ar fi locul in ceilalti ani.
Straturile inalte au inceput sa se contureze,am facut ceva asemanator in jurul unor copaci,in viitor o sa arate superb.
Arbustii de Aronia au fost o incantare,am vazut ce bine le-a mers daca i-am taiat,dar a fost un an foarte incarcat de fructe si lastarii fiind tineri nu prea au tinut bine fructele,fiind nevoie sa leg crengile ca sa nu stea aplecate pe pamant.
Aronia in floare in 2018
Lalele,Zambile,Narcise,Irisi,Caldaruse,Micsandre,Papucul Doamnei
Alte plante care incep sa isi arate frumusetile
Trandafirii plantati in 2017 au inceput in forta in 2018 si au fost o incantare pana toamna tarziu.
Trandafirii plantati in primavara 2018 unii dintre ei au inceput sa isi arate frumusetea,altii cred ca in anul ce o sa vina.

Amarilis o incantare,nu mi-am inchipuit sa fie asa de frumosi in realitate,
mai ales cei batuti care au avut florile pentru mult timp.
Nalbele sunt frumoase,dar trebuie sa le relochiez locul,
se dezvolta foarte mult si acopera alte plante din jur.
Crini Lilium de tot felul foarte frumosi fiecare ,
pacat ca au o perioada prea scurta de inflorire.
Echinaceele din ce in ce mai frumoase,
neaparat in 2019 trebuie sa le asez mai pe larg
Ce Dalii vazusem prin alte gradini nu prea imi spuneau ceva,dar acum experimentand cateva soiuri mi-am dat seama
ca este o planta care trebuie sa existe intr-o gradina.
Cele mai prolifice in flori sunt Daliile pitice,medii si cele cactus.
Restul sunt frumoase,dar nu cred ca le mai tin si in anii care vin.
Anul asta am achizitionat cateva soiuri de capsuni remontate,dar din toate doar unul a aratat ca este remontat,soiul Alba,este rezistent si la scurt timp dupa acomodare cu solul a inceput sa infloreasca ,
ca orice inceput mai timid,apoi au venit caldurile si un pic a stagnat,
dar cand a venit mai racoare a inceput sa fructifice.
Fructele sunt ca textura putin mai tari decat capsuna obijnuita,
dar au un parfum si o dulceata chiar si cand inca nu sunt super coapte.
Pe la jumatatea lunii noiembrie erau pline cu fructe,le-am acoperit cu agril,
apoi a venit zapada / gerul ,am sa vad in ce stare sunt acum dupa ce zapada nu mai este.
Salvia o planta care ar trebui sa fie in fiecare gradina,nu este pretentioasa,
din an in an este mai frumoasa.
Acum am avut Salvia Off., Salvia Rusa,Salvia Farinacea albastra,
Salvia nemerosa pink,Salvia Argentea si Salvia de camp.
Toate sunt o frumusete,dar ca aspect cu flori superbe este Salvia Farinacea albastra,din mai pana da inghetul ea este tot inflorita si din ce in ce mai frumoasa.
Salvia Argentea este spectaculoasa prin frunze,initial era amarata,
dar deodata a inceput sa se dezvolte si a iesit ceva spactaculos.
Castravete amar Momordica charantia ,o vita care tot a crescut si dupa aceea a inceput sa infloreasca si sa rodeasca pana toamna.
Castravetii sunt gustosi cand sunt mai tineri,usor amar ,cruzi ,ori gatiti .
Tartacute sarpe-Trichosanthes Cucumerina in gradina 2018,
a inceput timid,intai frunze ,frunze si tot frunze,
apoi au aparut florile care sunt atat de firave ,dantelate,foarte frumoase.
Tot asa au tinut-o flori si fructe.De gustat nu am apucat sa le gust,la anu.
Liliac de vara -Buddleja davidii in gradina 2018
Cu cat ii tai florile uscate cu atat infloreste mai mult.
Hibiscus siriacus si Hibiscus Luna in gradina 2018
Alte plante in gradina 2018

Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!

4 comentarii:

  1. Doamne, o gradina minunata! Ai atata diversitate, incat nu stiu unde sa ma uit mai intai! :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,pentru apreciere!
      Incepe sa capete contur noua gradina,avand loc imi place sa experimentez cat mai multe frumuseti,iar unele in realitate sunt mai frumoase decat in foto.
      Numai bine!

      Ștergere
    2. Asta este adevarat, niciodata aparatul foto nu surprinde imaginea de ansamblu pe care ochiul o vede, asa cum o vede..si eu ma straduiesc de multe ori sa redau si dragostea cu care eu le privesc :)

      Ștergere
  2. Bună doamnă și domnule.
    Sunt Simon Durochefort, sunt creditor privat și ofer împrumuturi online oricui mă poate plăti. Prin urmare, dacă aveți nevoie de un împrumut urgent vă rugăm să mă contactați doar prin poștă electronică și veți fi furnizat. Rata mea de dobândă este de 3% și ofer împrumuturi de la 5.000 de euro.

    Poștă electronică: simondurochefort@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!