duminică, 4 noiembrie 2012

Ultimile roade din gradina

A trecut un an de cand am inceput acest blog,
a fost grozav,am invatat multe despre gradinarit si internet.
A fost un an grozav,am facut destule prin gradina,
am avut grija de ea si ea ne-a rasplatit cu multe bunatati,chiar daca a fost o vara fierbinte.
Toamna este spre final,asa si in gradina .
Zilele trecute am cules ultimile rosii din gradina,
cateva fire veterane ,se tineau batoase ca vezi doamne mai au putere sa dea ceva,
dar le-am zis :
Multumesc, fetelor ,va ajunge din mai pana acum,a-ti fost grozave,
acum la anul ne mai vedem .
cele din tura a doua  au dat roade bune ,dar vine frigul si stau mai bine in ladite
 cherry prunisoare ,imbarligate si pline de rosioare
ardeii capia ureche de elefant m-au dat gata,
au fost cateva fire super record,cred ca daca mai era vreme buna mai faceau.
Am cules de la fiecare cel putin 10 ardei mari ,frumosi ,iar acum aveau cate 10-12 buc mari si cativa mai mititei.
La anul trebuie musai sa ii proptesc mai bine ,multe ramuri sau rupt de greutatea ardeilor
 In rest,a mai ramas ceva sfecla rosie
 usturoiul care nu a crescut in primavara ,ceva ceapa,mirodenii si multe ,multe galbenele,craite,carciumarese,tufanele,balsamine
In solar am lasat rosiile de capul lor,
este un stufaris cu rosii,stau la caldurica si se coc 
Momentan asa arata,urmeaza curatenie si pregatirea solelor
 si cel mai frumos colorit de toamna il face vita salbate
  
Anul trecut am pus trei joarde la gardul dinspre strada,pur si simplu la umplut,sa suit si in copac,e ceva...
A mai ramas putin din anul asta,dar ne-am pregatit de iarna

Ce ziceti,gradina voastra v-a dat roadele asteptate?


Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!

14 comentarii:

  1. Foarte frumos totul,imi place mult combinatia legume si flori este de vis,oricum ai o gradina destul de bogata si inauntru dar si afara,iar la vremea aceasta arata super bine.Mi-a atras atentia ghemotocul cu blanita,vad ca el este vedeta in foarte multe imagini,e frumusel foc sa va traiasca.
    In privinta ardeiului si eu le-am pus proptele si tot au cazut,cel mai bine stau palisati dar din pacate nu am avut timp anul acesta sa-i palisez si pe ei,doar vinetele le-am palisat ca faceau unele concurenta cu rosiile la inaltime si erau urgent de palisat.Iedera am crezut ca-i vita de vie salbatica,am pus si eu pe un gard dar s-a uscat,poate gasesc prin Brico la primavara sa iau din nou,imi place foarte tare cum acopera gardul.
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Maria!
      Cand am citit pe net de plante sanitar,imediat am facut rasaduri,anul trecut am pus pe fiecare rand langa fiecare fir,combinatia :galbenele,busuioc,craite,cimbru.
      cam asa aratau
      gradina2011
      Anul asta,galbenelele si craitele au iesit de capul lor,doar le-am ordonat un pic si complectat acolo unde nu erau,dar nu am mai pus asa des ,am plantat cam la 4 fire.
      La capetele solelor,am plantat carciumarese,lavanda,tufanici,isop.
      Ardeii musai trebuie palisati,
      trebuie sa invat si asta,
      multe craci se rupeau la greutatea ardeilor,
      culmea este ca le vedeam ca sunt pline dupa ce se rupeau,asa ma supara.
      Ghemotocul de blana este o ea,de la un ghemotoc am ajuns ,trei ghemotoace
      prieteniimeinecuvantatori
      si mai sunt doi in curte.
      Iedera iti trimit cate joarde vrei,acum doi ani am pus trei joarde la gardul gradinii dinspre strada,daca ai vedea cum a imbracat gardul,o sa-i fac foto .Ce vezi eate doar o radacina care creste ca in basmul ala cu fasolea uriasa,e tupeista rau,o jumol de unde nu trebuie sa fie si ea iar se face,dar nu ma supar ,mie imi place tare mult.
      Vezi ce culori splendite are,sa vezi pasarelele ce zbenguiesc prin ea.
      Imi dai adresa si iti trimit joarde,trebuie doar udate bine in primele saptamani.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
    2. sufleteii_mei
      Scuze,ma enerveaza ca linkurile puse in comentarii nu se deschid,acum am gasit un post in care zice cum ar trebui facut si fac probe.

      Ștergere
    3. Eu pot sa accesez acel link,m-ai dat gata cu gradina ta din 2011 de vis,ce de frumuseti ai acolo,am spus si o repet iubesc gradiniile cu legume si flori arata mirific.O tentativa am avut si eu cu cateva floricele prin gradina,dar timpul din pacate nu mi-a permis sa am si grija de ele,acum cand ma uit la gradina ta imi dai un imuls pentru la anul sa aloc mai mult timp si in acest sens.Ardeiul este foarte frumos cum se numeste?!,fasolea la 1 M mi-a trimis si mie sora mea din Grecia, asa ca voi avea si eu de la anul ,vad ca se dezvolta foarte bine,ma bucur ca ii prieste si la noi.Dovlecelul acela lung este cumva si soiul care ereau odata,avea bunica in gradina cu ani in urma ,taia din ei si cresteau la loc,nu am mai vazut insa acel soi de cand eream copil.Iederea ta este de vis,eu nu iedera am cumparat ci vita de vie salbatica au frunze asemanatoare,dar acum cand ma uit la iederea imi place foarte mult cum arata si banuiesc ca nu se intretine foarte greu.Eu am mai vazut prin parc iedera prin copaci sau chiar pe iarba dar nu cu frunze asa de mari ca la tine,probabil ca sunt de mai multe feluri,acum voi fi mai atenta si am sa rup si eu cateva crengute si le voi planta direct in casa pana prinde radacini.Astept foto si cu ea pe gard,de mult imi doresc sa imbrac un gard unde am niste vecini super iscoditori asa cred ca aceasta iedera poati fi o solutie super.Eu am mai pus mana Maici Domnului,dar in 2 ani sa dezvoltat foarte putin si este cam anemica,pe net am vazut ca umplea foarte mult,ma rog la mine poate ca nu ii prieste.
      O multime de lucruri frumoase am vazut la tine,ma bucur ca te-am vizitat,cu toti aveam ce invata uni de la alti,si asta nu poate fi decat un plus.
      Numai bine!

      Ștergere
    4. Florile le-am plantat ca plante sanitar,dar si ca mi-a placut cum da in gradina.
      Nu stiu de ce zici ca nu poti avea grija si de ele,cand uzi legumele le uzi si pe ele,iar galbenelele,craitele nu sunt pretentioase deloc,
      eu m-am indragostit de ele,ce rezistenta au ,poate si din cauza ca au atatea proprietati grozave.
      Ardeiul este capia -Ureche de elefant,m-a impresionat cat poate sa rodeasca o tufa.
      Fasolea la metru trebuie sa-i faci stelaj sa se catere,este nebuna cu cataratul,trebuie orientata altfel se inbarliga pe loc,iar fasolea ca sa fie buna trebuie sa o culegi mai tinerica altfel este cam tare.Mie in mancare nu prea mi-a placut ,dar murata ,da.
      Dovlecelul la metru,ala este ca la bunica ta,dar nu mi-a placut,e prea apos si daca este prea batran nu mai e bun de nimic,decat de tuga.
      Ce mi-au placut in schimb la metrajele astea ,au fost florile
      Flori_dovlecellametru
      Flori_fasolelametru
      Acum m-am uitat pe net,ce am eu este
      Viţă sălbatică (Parthenocissus),tu ai cumparat Hedera (Iedera),cu frunze verzi mereu,imi place si asta,dar parca numai verde e prea...
      De oricare ar fi,gasesti joarde inradacinate,alea care sunt pe sol au radacini,eu din alea am pus pe langa gard,am zis ca fac foto si am uitat,maine am sa fac.
      Eu am udat-o cu apa de gainat de pasare,apoi udata bine in prima luna si se duceeeee.
      Multumesc,pentru aprecieri

      Ștergere
    5. Ziua numelui sa-ti fie plina de realizari si sa te bucuri mereu de orice lucru frumos din viata ta! La multi ani,Miahela!

      Ștergere
    6. Maria,am adaugat un colaj cu vita salbatica si cum este pe gard,intre timp sa mai scuturat cea de la gard,dar poti sa vezi cat a crescut in aproape doi ani.
      Este faina,tu o rupi si daca ramane un pic de joarda apare din nou.
      Sa vad daca o pot combina cu iedera,ar fi fain .
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
    7. Acum am vazut ca ai adaugat vita salbatica,eu am vazut in fata unui bloc,si vad ca a tunso,adica nu o lasa sa creasca mai mare ca,garduletul.
      Sper ca totusi la anul sa am mai mult noroc cu ea,ca desi am cumparato cu radacini sa uscat din cauza ca nu am ajuns la timp sa o ud.Crezi ca daca pun cateva joarde in casa la prins pe timp de iarna am sanse de reusita?!!!
      Numai bine!

      Ștergere
    8. O tunde ca ea se duceeeeee si eu cea de pe gard sau joardele care atarna prin curte ,le tai ca incurca,dar cresc un,doi.
      Nu are rost sa te complici,pur si simplu vezi joardele care sunt pe pamant alea au deja radacini,sau imi trimiti adresa si iti trimit cu radacina cate vrei.
      Acum am facut curat pe langa patul si am scos o gramada si le-am pus la foc.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  2. Noi multumim ca ai impartit cu noi, totul si stai sa vezi la anul':)
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cate as vrea sa schimb,am ceva emotii,dar numai asa invat ,din experienta,plus ca va am pe voi ,gradinarii online,un ajutor extraordinar.
      Intrebare,am cules ceva flori de carciumarese,dar inca nu erau uscate,a dat frigul ala acum cateva zile si le-a palit putin,a plouat,urmeaza sa se raceasca,ce zici ,or fi bune semintele ,le-am pus in ladite la uscat.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
    2. Mihaela, fetita, incearca si asa, daca or fi bune, or fi,daca nu, sigur gasesti in alta parte, dar astea nu sunt cu autoinsamantare ca si galbenelele?
      Eu nu am, pentru ca nu sunt foarte incantate de ele, cred ca de la nume (ha,ha,ha)
      La care ardei te-ai referit in Pravalie, la al meu cel gras sau la cel iute al lui greenzonelife?
      Pupici!

      Ștergere
    3. De seminte nu ar fi bai,plus ca deja sunt rasarite o gramada,dar eu le-am selectat pe alea batute ,am avut trei culori si vroiam ca la anul sa fac rasaduri pe culori,ca sa le plantez intercalat,anul asta doar doua grupe au iesit mixte ,celelate aveau doar o culoare ,asa ca de aia vroiam semintele mele.
      Nu inteleg de ce nu-ti plac,initial cand le aveam la poarta se fainau prea rau si nu imi placeau ,dar acum in gradina sunt o grozavie,plus ca sunt plante sanitar,eu de aia le-am plantat.
      Uite ce frumoase sunt,la baza sunt cam 10 fire ,uite ce stufaris
      Carciumarese
      fluturii si alte insecte le viziteaza des
      fluture_carciumareasa
      Apropo de nume,Carciumareasa nu este fata frumoasa si bogata?
      Cu ardeii te-ai lamurit,am vazut.
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!